Resultater

Haugesund Cup - 10.05.04

 

 
Klasse 1: Standard Biler                
    Tid Prikk. Tid Prikk. Tid Prikk. Total tid Differanse
1 Øyvind Kaurstad BMW 520i (E34) 89,06 0 87,59 0 87,69 0 175,28 0,00
2 Hans Aga Opel Astra 89,73 1 87,88 0 91,15 2 179,61 -4,33
3 Svein Kristoffersen Alfa Romeo Spider 95,46 0 93,76 0 99,99 99 189,22 -13,94
                   
Klasse 2 Modifiserte Biler                
    Tid Prikk. Tid Prikk. Tid Prikk. Total Tid Differanse
1 Ove Kvam BMW 318iS (E30) 87,30 0 86,53 0 85,20 0 171,73 0,00
2 Frode Hegerland BMW 318ti (E36) 88,02 0 86,05 1 87,41 0 175,43 -3,70
3 Kjetil Hansen Ford Sierra 4x4 Stv. 88,86 0 89,91 0 88,50 3 178,77 -7,04
4 Frode Lindstrøm VW Golf 95,45 0 89,89 2 90,32 0 184,21 -12,48
5 Tom S. Moldskred BMW M535 (E28) 99,99 99 95,25 0 93,38 0 188,63 -16,90
                   
Klasse 3 Debutant                
    Tid Prikk. Tid Prikk. Tid Prikk. Total Tid Differanse
1 Gaute Tjøstheim BMW 320i (E36) 86,35 1 87,07 0 86,06 3 175,42 0,00
2 Halvor Solbakken BMW 325i (E36) 89,48 0 89,11 0 90,33 0 178,59 -3,17
3 Thorbjørn Arendal BMW 325iC (E30) 93,63 0 93,54 0 89,78 0 183,32 -7,90
4 Hans Christian Lande Peugeot 205 97,02 0 91,61 0 92,80 0 184,41 -8,99
5 Kjell Erik Røvang Renault Kangoo diesel 99,99 99 92,29 0 93,93 1 188,22 -12,80
6 Øystein Frøyseth Toyota Corolla G6 94,78 0 97,19 0 95,90 0 190,68 -15,26
7 Trond Martin Tjelle Volvo 740 102,85 0 95,66 0 95,56 0 191,22 -15,80
4 Henry Notland Saab 9000 Turbo 100,31 0 97,83 0 95,93 1 195,76 -20,34
9 Karl Inge Kristoffersen BMW 525i (E34) 98,81 0 96,70 1 96,37 1 197,07 -21,65
10 Jan Erik Skarholm Volvo 142 GL 91,21 0 107,14 0 104,96 1 198,17 -22,75
11 Christian Thune BMW M3 (E30) 99,99 99 103,90 0 99,99 99 401,89 -226,47
                   
Totalt:   Tid Prikk. Tid Prikk. Tid Prikk. Total Tid Differanse
1 Ove Kvam BMW 318iS (E30) 87,30 0 86,53 0 85,20 0 171,73 0,00
1 Øyvind Kaurstad BMW 520i (E34) 89,06 0 87,59 0 87,69 0 175,28 -3,55
1 Gaute Tjøstheim BMW 320i (E36) 86,35 1 87,07 0 86,06 3 175,42 -3,69
2 Frode Hegerland BMW 318ti (E36) 88,02 0 86,05 1 87,41 0 175,43 -3,70
2 Halvor Solbakken BMW 325i (E36) 89,48 0 89,11 0 90,33 0 178,59 -6,86
3 Kjetil Hansen Ford Sierra 4x4 Stv. 88,86 0 89,91 0 88,50 3 178,77 -7,04
2 Hans Aga Opel Astra 89,73 1 87,88 0 91,15 2 179,61 -7,88
3 Thorbjørn Arendal BMW 325iC (E30) 93,63 0 93,54 0 89,78 0 183,32 -11,59
4 Frode Lindstrøm VW Golf 95,45 0 89,89 2 90,32 0 184,21 -12,48
4 Hans Christian Lande Peugeot 205 97,02 0 91,61 0 92,80 0 184,41 -12,68
5 Kjell Erik Røvang Renault Kangoo diesel 99,99 99 92,29 0 93,93 1 188,22 -16,49
5 Tom S. Moldskred BMW M535 (E28) 99,99 99 95,25 0 93,38 0 188,63 -16,90
3 Svein Kristoffersen Alfa Romeo Spider 95,46 0 93,76 0 99,99 99 189,22 -17,49
6 Øystein Frøyseth Toyota Corolla G6 94,78 0 97,19 0 95,90 0 190,68 -18,95
7 Trond Martin Tjelle Volvo 740 102,85 0 95,66 0 95,56 0 191,22 -19,49
4 Henry Notland Saab 9000 Turbo 100,31 0 97,83 0 95,93 1 195,76 -24,03
9 Karl Inge Kristoffersen BMW 525i (E34) 98,81 0 96,70 1 96,37 1 197,07 -25,34
10 Jan Erik Skarholm Volvo 142 GL 91,21 0 107,14 0 104,96 1 198,17 -26,44
11 Christian Thune BMW M3 (E30) 99,99 99 103,90 0 99,99 99 401,89 -230,16

Løypen var satt nokså tett på idealsporet på banen for de som valgte riktig retning i de valgfrie slalompartiene. Portene var dessuten forholdsvis åpne, så små biler hadde ikke noen særlig konkurransefordel. Resultatet ble da også at fem BMWer ble raskest til slutt. Noen av disse kjørte tidvis med bred kjørestil, noe det tallrike publikummet satte pris på.

Aga var ikke helt fornøyd, og mumlet noe om å reise hjem og fyre i peisen med de nye Nokian-dekkene han kjørte på.

En av dagens mest populære var Kangooen, som hadde skyhøye løft på indre bakhjul i alle svingene.

(Sitat: Ove Kvam)   -    Bilde

BILDER FRA LØPET

 


Listen er hentet fra  http://home.netpower.no/pberg/autox.html

HAUGESUND CUP


Med forbehold om trykkfeil